Web Atölyesi olarak İstanbul Sultangazi bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.
Ne yazık ki her şey bir internet sitesi açmakla bitmiyor. İnternet sitenizi bir dükkanınız gibi düşünürseniz eğer bu dükkana müşteri çekmeniz gerekiyor. Bunun için de insanların sizi bulabiliyor olması gerekiyor. En ufak bir şeyi araştırmak için başvurduğumuz Google bu kişilere ulaşabilmemiz için en önemli kaynak. Google birinci sayfa da bu kişilere en fazla ulaşabildiğimiz ve en çok göründüğümüz yer. Yapılan araştırmalara göre kullanıcıların %80'i çok kritik bir bilgi aramıyorsa ve ilk sayfada bulamadıysa ikinci sayfaya bakmıyor.
Birinci sıra, birinci sayfa ve üst sıralar... Yolun ucu bir şekilde kıyısından köşesinden olsa dahi SEO'ya çıkıyor. Yani arama motoru optimizasyonu. Bugün konu ile ilgili giriş seviyesinde bilgi sahibi olanlar için bir içerik hazırladım.
İşte Google'ın ve kullanıcıların sitenizi sevmesi için yapmanız gerekenler.
SEO'yu üç başlık altında toplamak mümkün.
Site içi SEO (Dükkanın içi)
Site dışı SEO (Dükkanın dışında var olan hayattaki görünürlüğünüz ve itibarınız, sizin hakkınızda yapılan yorumlar, yayınlanan ilanlar vb.)
Kullanıcı deneyimi (Müşterilerinize dükkan içerisinde sunduğunuz deneyim)
Google, sürekli olarak düzensiz diyebileceğimiz aralıklarda güncellemeler yayınlar. Bunu da web sitelerini doğru bir şekilde sıralayabilmek ve arama yapan kullanıcılara en doğru bilgiyi en kısa sürede ulaştırmak için yapar.
Bundan 5-6 yıl öncesine kadar site dışı SEO çalışmaları ile(birazdan bahsedeceğim) site içi SEO'da çok fazla çalışmadan üst sıralara çıkabiliyordunuz. Ancak Google'ın son yıllarda yaptığı değişiklikler, yayınladığı güncellemeler ve mobil cihazlar ile mobil trafiğin artması derken site içi SEO çok önemli bir yere geldi.
Meta etiket diye tabir ettiğimiz ve sitemizin kod yapısında bulunan ve kullanıcılara, Google'a sayfalarımız hakkında bilgi sunan etiketlerin iyi bir şekilde kurgulanması oldukça önemli. 'İyi bir şey'den kastım da şu; her bir sayfanız için özgün(uniqiue) olması, sayfa hakkında doğru bilgi vermesi ve kullanıcıların okuduğunda düzgün şekilde bir anlam belirtmesi.
Meta etiketler dediğimizde en başta Title(sayfa başlığı), Meta Description(sayfa açıklaması) ve Rich Snippets(akıllı etiketler) geliyor.
Google arama sonuç sayfalarında Title ve Meta Description alanlarınız doğrudan görüntülenir ve bir sıralama faktörüdür. Bu etiketler içerisinde konunuz ile ilgili anahtar kelimelere mutlaka yer verin.
© Copyright 2002-2024 All Rights Reserved By Web Atölyesi