Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

B2C E-ticaret sitesi

Web Atölyesi olarak İstanbul 'da alanında başarılı kadromuz ile web tasarım, eticaret, etahsilat, müşteri takip vb konularda hizmet sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

Klasik ticaret anlayışında üretici ile tüketici çoğu zaman bir araya gelmez. Fakat E-ticaretin yarattığı global etki, bu iki unsurun bir araya gelme oranını bir hayli artırdı. Bir ürünün tüketiciye ulaşması sürecinde üreticiden çıkıp toptancı, dağıtıcı, mağaza, satıcı gibi aracılar tarafından zincirin son halkasına iletilmesi gerekirdi. Hem uzun süren hem de maliyeti artıran bu zincirin alternatifi ise B2C iş modelidir. Bu modelde satıcı üretici, alıcı ise tüketicinin kendisidir.

B2C Nedir?

B2C; üretici ya da tedarikçinin, doğrudan tüketiciye yani müşteriye satış yapmasıdır. E-ticaret siteleri ve sanal pazar yerleri, bu tanımı doğrudan karşılayabilen bir iş modeline sahiptir. B2C açılımı ise “Business to Consumer” yani “İşletmeden Tüketiciye” şeklindedir. E-ticaret siteniz üzerinden doğrudan müşterilerinize satış yaparsanız ya da müşteri olarak bir E-ticaret sitesindeki firmadan ürün alırsanız, Business to Consumer modeline göre ticaret yapmış olursunuz.

Temelinde “aracısız” bir alışveriş süreci yatar. Fakat buradaki aracı terimi, üretici ya da satıcı ile nihai tüketici arasında, ürünün alışverişini yapan başka zincirlerin olmamasını ifade eder. Sanal pazar yerlerini müşteriye ulaşmada aracı olarak kullanan satıcılar da Business to Consumer modeline göre ticaret yapar. Satıcının teslimat için kendi bünyesindeki bir servis yerine bir kargo firması kullanması da bu sistemi bozmaz.

En Çok Bilinen B2C E-Ticaret Siteleri Hangileridir?

E-ticaret pazarlama stratejileri belirlenirken de çalışılan iş modelini dikkate almak gerekir. En çok bilinen B2C örnekleri, doğru bir pazarlama stratejisi izleyerek bu konuma gelmişlerdir. Kendi E-ticaret sitesinde satış yapan markalar güçlü bir altyapıya, sanal pazar yeri kullanan markalar ise efektif bir Entegrasyona ihtiyaç duyarlar. İhtiyaçlarını verimli bir şekilde karşılayarak bu iş modelinde zirveye çıkmış bazı B2C E-ticaret sitelerine şöyle örnekler verilebilir:

  • amazon.com.tr
  • trendyol.com
  • hepsiburada.com
  • gittigidiyor.com
  • n11.com
  • apple.com
  • shop.canbebe.com.tr
  • www.modalife.com

B2C İş Modelinin Özellikleri Nelerdir?

B2C marketing modelinin en önemli özelliği, üretici ile tüketicinin doğrudan iletişimde olmasıdır. Aracısız bir ticari model olan Business to Consumer ile satılan ürünler, kullanıma hazırdır. Yani alıcı taraftaki kişi nihai tüketicidir. Toptan ürün almak, ürünü işlemek ve tekrar pazarlamak gibi amaçları yoktur. İstisnaları olsa da modelde ürün, kullanılmak için alınır.

Satıcı tarafındaki üretici ya da tedarikçi firma ürünü pazarlamak, ödeme almak ve kargolamak gibi konularda aracı firmaları kullanabilir. Zaten E-ticarette bu işler için genellikle üçüncü parti servislerin kullanılması gerekir. Ama ürünü satışa çıkarma, depolama, teslimata hazırlama, kargolama ve çoğu zaman üretme, yine satıcı firmanın görevidir.

B2C Nasıl Uygulanmaktadır?

Business to Consumer yöntemi ile E-ticaret yapmak isteyen firmaların tercih edebileceği iki farklı uygulama vardır: sanal pazar yerleri ve markaya ait E-ticaret sitesi. Sanal pazar yerlerini tercih etmenin amacı, popülaritesinden ve potansiyel müşteri sayısının yüksek olmasından faydalanmaktır. Özel bir E-ticaret sitesinde satış yapmak ise hem markanın prestiji açısından önemlidir hem de komisyon ödeme gerektirmez.

B2C Sanal Pazar Yerleri Aracılığıyla

Business to Consumer sanal pazaryeri aracılığıyla satış yapmak hem dünya genelinde hem de Türkiye’de çok popülerdir. Sanal pazar yerlerinin kendi ekosistemleri, daha fazla tüketiciye ulaşmaya imkân tanır fakat bunun elbette bir bedeli vardır. Firmalar sanal pazar yerlerinde mağaza açarlar ve satılan her ürün için pazar yerine komisyon öderler. Sanal pazar yerleri daha çok tedarikçiler tarafından kullanılır. Üreticiden ürünleri temin etmiş olan tedarikçiler, sanal pazar yerlerindeki mağazalardan B2C ile doğrudan tüketiciye satış yapar.

B2C Kendi E-ticaret Siteniz Aracılığıyla

E-ticaret sitesi kullanmak, B2C ticaretin temelini oluşturur aslında. Çünkü mağaza konusunda da aracı kullanmamak, B2C mantığına daha yakındır. Site markanın kendi adıyla açıldığı için prestij ve marka bilinirliği konusunda da fayda sağlar. Satılan ürünler için komisyon ödenmez fakat ödeme altyapıları ücretlidir.

Özel E-ticaret siteleri genellikle üretici firma tarafından kullanılır. Bir ürünün üreticisi, ürünlerini hem kendi fiziksel mağazalarında hem de bayilik verdiği tedarikçi firmaların fiziksel mağazalarında satış sunar. Aynı mantık E-ticarette de vardır. Aynı markanın ürününü hem bir tedarikçi firmanın sitesinde hem de üretici firmanın kendi E-ticaret sitesinde bulmak mümkündür.

IdeaSoft olarak sunduğumuz altyapı hizmetlerinden faydalanarak hem kendi E-ticaret siteniz üzerinden hem de sanal pazar yerlerinden ürünlerinizi satabilirsiniz. Kullanıma hazır E-ticaret sitelerimizde ödeme altyapıları da mevcuttur ve tüm banka ve kredi kartları ile birlikte alternatif yöntemlerle de ödeme kabul edebilirsiniz. Pazar yeri Entegrasyonlarımız sayesinde kendi sitenizdeki ürünleri ve ürün bilgilerini, kolayca pazar yerlerindeki mağazalarınıza aktarabilirsiniz. IdeaSoft altyapısını ücretsiz denemek için bu sayfamızdaki formu doldurabilirsiniz.

B2C ile B2B Arasındaki Farklar Nelerdir?

B2C ile B2B arasındaki temel fark tüketicidir. B2B modelinde işletmeler arası bir ticaret söz konusudur. Tarafların biri alıcı, biri satıcı konumunda olsa da temelde iki taraf da satıcıdır. Genellikle ham madde sağlayıcıları ile üreticiler ve üreticiler ile tedarikçiler arasında kullanılır. B2B’nin alıcı tarafı, aldığı hammadde ile üretim yapar ya da aldığı ürünü tüketici satar. Dolayısıyla B2B pazarlama trendleri de buna göre şekillenir. B2B bir çeşit iş ortaklığı da sayılabilirken B2C nihai tüketiciye satış yapmaya odaklı bir ticari modeldir.

B2C ile C2C Arasındaki Farklar Nelerdir?

B2C ile C2C arasındaki temel fark ise üreticidir. C2C, “tüketiciden tüketiciye” şeklinde açıklanır ve bir tüketici, elinde bulundurduğu herhangi bir ürünü, ilgili ürüne ihtiyaç duyan başka bir tüketiciye satar. Kısaca ikinci el alışveriş de denebilir. Sahibinden.com ve Letgo gibi servisler, C2C yapılan en geniş alanlardır. B2C’nin konusu ise sıfır ürünlerdir. Çünkü satıcı ya kendi ürettiklerini satar ya da üreticiden tedarik ettiklerini. C2C’nin temel mantığında ticaretten çok ihtiyaçları karşılamak vardır.

B2c E-ticaret modeli son kullanıcıya direk satış yapabilmeni sağlayan E-ticaret türüdür. E-ticaret türleri içinde en bilineni B2C (Business to Consumer – Firmadan tüketiciye) E-ticaret türüdür. Genel olarak, ticari firmaların kendi web sitelerinden pazarlama ve satış yapabilmelerini sağlayan tüm işlemler B2C kapsamındadır.

E-ticaret sitesi kurmak oldukça kolaydır. Yapman gereken E-ticaret siten için bir isim belirlemek ve E-ticaret sitesi üzerinden satmak istediğin ürünler hakkında içerik, görsel hazırlamak. Gerisi iyi bir E-ticaret yazılımı ile gelir. E-ticaret yazılımlarımızı ücretsiz deneyebilirsin.

İnternette satış E-ticaret siteleri ile kolayca yapabilirsin. Kendine özel bir E-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapabilir veya c2c E-ticaret (e-pazaryeri) sitelerinde mağaza açarak satış yapabilirsin. Ancak sana tavsiyemiz kendine özel bir E-ticaret sitesi kurman ve ürünlerini kuracağın E-ticaret sitende satman daha yararlıdır.

Uygun b2c E-ticaret paketini işine veya projene göre seçmen gerekmektedir. Uygun b2c E-ticaret paketi seçebilmen için b2c E-ticaret paket özelliklerini iyice incelemen işine ve projene uygun paketi seçmen gerekmektedir. b2c E-ticaret paket seçiminde karar veremiyorsan b2c E-ticaret uzmanlarımızdan ücretsiz destek alabilirsin.

Hayır, E-ticaret paket kurulum ücretini bir sefer ödersin ve altyapıyı aldığın süre boyunca ömür boyu kullanırsın. İlerleyen yıllarda altyapı ücreti olarak kullandığın kadar web barındırma hizmeti ve varsa SSL, Domain ücretlerini ödersin ekstra farklı bir ödeme veya lisans ödemesi yapmazsın.

Evet, dan 10 yıl destek ve güncellemelerden ücretsiz faydalanabilirsin. Destek hizmetlerinde herhangi bir kısıtlama bulunmamaktadır, desteğe ihtiyaç duyduğun günün her anında E-ticaret uzmanlarımızdan destek alabilirsin.

10 yıl eğitimlerimizden ücretsiz faydalanabilirsin. E-ticaret siteni başarılı yönetebilmen için yeniliklerden haberdar olabilmek için dan eğitim alman faydalı olacaktır.

İstanbul ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul