Pandemide e-ticarete taşınan market müşterisi, normalleşme sürecinde de alışverişe online devam etti. Pandemi nedeniyle evinden çıkıp pazar, market gibi kalabalık ortamlara girmek istemeyenler online alışverişi tercih etti. Online market kategorisi 1,8 milyar TL’ye ulaştı. online market, süpermarket ve gıda alışverişlerinin 2019 yılından bu yana yüzde 120’nin üzerinde bir büyüme gösterdi.
Koronavirüsle mücadele kapsamında Türkiye’de artan evde kalma oranı ve karantina uygulamaları, internetten alışveriş ve hızlı sipariş verme kanallarına talebi artırdı. Çok sayıda işletmenin kapalı kaldığı bu dönemde gıda ve hijyen başta olmak üzere online teslimat alanında ciro ve satışlar katlanırken, istihdam da önemli ölçüde arttı.
geçtiğimiz yıllarda gıda satışına kıyasla market alanında e-ticarette çok fazla kullanım olmadığını fakat pandemi dönemiyle en çok talep alanlardan birinin bu kategori oldu. Spesifik olarak market, süpermarket ve gıda üçlüsünü incelediğimizde 2019 yılından bu yana yüzde 120’nin üzerinde bir büyüme yaşandı.
© Copyright 2002-2021 All Rights Reserved By V3 Bilişim ve İnternet Hiz A.Ş