Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

E-ticaret firmalarının paketleme ve gönderim ile imtihanı

Web Atölyesi olarak İstanbul bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticaret firmalarının paketleme ve gönderim ile imtihanı' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticaret-firmalarinin-paketleme-ve-gonderim-ile-imtihani/'>
E-ticaret firmalarının paketleme ve gönderim ile imtihanı' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticaret-firmalarinin-paketleme-ve-gonderim-ile-imtihani/'>

Eğer en baştan doğru hazırlık yapılmamışsa E-ticaret işletmeleri için paketleme ve gönderim konusu, ciddi bir gündem yaratabiliyor. Satıcı firmaya ait sorumluluğun satışın gerçekleşmesiyle birlikte sonlanmadığı da bilinen bir gerçek. Çünkü geleneksel satış mecralarından farklı olarak, alışverişin sonlanması için satın alınan ürünün alıcının eline taahhüt edilmiş olan süre içerisinde sorunsuz bir biçimde ulaşmasının da sağlanması gerekiyor.

Gönderim sürecinde birçok farklı sorunla karşılaşılabiliyor. Örneğin, paketler kaybolabilyor, ambalaj içindeki ürün, satıcının müdahale edemeyeceği nedenlerle hasar görebiliyor ve gümrük vergileri, özel vergilerin yanı sıra hesaba katılmamış daha başka bir sürü gizli masraf ortaya çıkabiliyor. Neyse ki hem satıcı hem de alıcı için can sıkıcı olabilen gönderim sorunlarının hepsinin bir de çözümü var. İşte yaygın olarak yaşanan sorunların başı çekenlerini ve bu sorunların üstesinden gelme yöntemleri…

Uluslararası gönderim kabus değil

Uluslararası gönderim kurallarını ve koşullarını kavradıktan sonra sitenize bu seçeneği de ekleyerek hedef pazarınızı genişletmek isteyebilirsiniz. Henüz uluslararası pazarlara açılmamış bir E-ticaret sitesine sahip olsanız bile bu konuya dair bir gelecek planını varsa konuya eğilmenizde fayda var.

İlk bakışta biraz karmaşık gibi görünse de uluslararası gönderim prosedürünü kolayca kavramaya yardımcı olacak pek çok online çözüm bulunuyor. Uluslararası gönderim hizmeti; gönderim ücretleri, kargonun boyutu, ağırlığı, hangi ülkeden hangi ülkeye gittiği, sigorta yapılıp yapılmadığı gibi pek çok değişkene bağlı olarak farklılık gösterebilse de bu tür faktörlere kolayca hakim olmaya yardımcı olacak online araçlar bulunuyor.

Bu noktada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, teslim sürelerine ve karşılaşabilinecek ek vergilere dair müşterilerinize önceden bilgi vermeyi ihmal etmemek. Son dakika sürprizleri sizin için olduğu gibi müşterileriniz ve iş ortaklarınız için de hoş sonuçlar doğurmayabilir.

Büyük paketler daha fazla dikkat ister

Web sitenizde sunduğunuz ürün, standart kargo paketleriyle, kolilerle gönderilemeyecek kadar büyük olabilir. Böyle durumlarda ürününüzü konteynerlerle göndermeniz gerekebilir. Ancak, konteynerla yapılan nakliyelerde kargonun, özel ve farklı standartlara göre paketlenmesi gerekiyor olabilir. Kargonuzun kaybolmaması ya da hasar görmemesi adına bu standartları öğrenmenizde fayda var.

Tabi ki çalıştığınız nakliye şirketinden daha detaylı bilgi alabilecek olmanızla birlikte büyük kargolarda sorun yaşamamak adına bazı noktalara dikkat ederseniz sonradan başınızın ağrımasını büyük ölçüde engelleyebilirsiniz. Kargonuzu mutlaka ürününüzün ağırlığını kaldırabilecek bir palet üstüne oturtmanız gerekir ki tıra ya da gemiye yüklenirken operasyon aşamasında sorun yaşanmasın. Kullanacağınız paletin de vinçle veya forkliftle kaldırılmaya, yerde itilmeye dayanabilecek tahta ya da sağlam plastik malzemeden üretilmiş olmasına da ayrıca dikkat etmelisiniz. Ayrıca, paketinizi, paletin üzerine tam ortalayacak şekilde sabitlemelisiniz. Bunun için gerekirse paketinizi palete oturtup sabitledikten sonra güçlü bantlarla paletle paketinizi sarmalayabilirsiniz.

Gönderi paketinizin, üzerine konabilecek diğer paketlerin ağırlığına dayanıklı olduğundan da emin olmalı ve paket deforme olsa bile içindeki ürünün hasar görmesini engellemek adına boşlukları köpük ya da paketleme balonuyla iyice doldurmalısınız.

Hasar ya da kayıp durumlarında endişeye gerek yok

Gönderim esnasında sizinle hiçbir ilgisi olmayan nedenlerden dolayı ürün hasar görebilir ya da kaybolabilir. Her ne kadar sizin durumu engellemek adına yapabilecek bir şeyiniz olmamışsa ve sorun sizin hatanızdan kaynaklanmıyorsa da müşteriniz, bu konuda da sizi sorumlu tutabilir.

Böyle durumlarda sizin ve müşterinizin mağdur olmaması adına alabileceğiniz en iyi önlem, ürününüzü/gönderinizi sigortalatmak olabilir. Böylelikle hem siz maddi kayıplar yaşamamış olursunuz hem de müşterinizin ürününü sağlam bir şekilde teslim edebileceğine dair güvenini kazanabilirsiniz. Üstelik, kargo aşamasında hasar gören ya da kaybolan ürünü yenisiyle değiştirmeniz, müşterinizin gözünde de itibar kazanmanızı sağlar.

Belki ek bir sigorta masrafı ödüyor olmak maliyetliymiş gibi görünebilir, ancak aksi durumları göz önünde bulundurduğunuzda sigorta işlemi sayesinde elde edeceğiniz zaman ve maddi kazancın kayıplarınızdan çok daha fazla olacağını düşünebilirsiniz. Ayrıca, sigorta ücretlerini ürün fiyatlarına yansıtma yoluna da gidebilirsiniz. Kullanıcılarınız benzer ürünü diğer sitelerde çok daha düşük fiyata bulsa bile sizin daha güvenilir olduğunuzu bilerek tercihini yine de sizden yana kullanabilir.

Maliyetleri düşürmek elinizde

Ticaret yaptığınıza göre önceliğiniz de kar etmek ve satış oranlarını artırmanın temel kurallarından biri de maliyeti düşürmek. Özellikle nakliye masrafları, maliyeti şişirip satıştan elde ettiğiniz kazancın büyük bir bölümüne mal olabilir.

Gönderim masraflarını kısmak için biraz araştırma yaparak en cazip teklifleri sunan kargo firmasıyla anlaşabilirsiniz. Bazı firmalar oluklu karton koli, paketleme köpüğü, baloncuklu naylon gibi paketleme malzemelerini de ücretsiz ya da ciddi indirimlerle sunabiliyor.

Sonuç olarak E-ticaret firmalarının paketleme ve gönderim konularında yaşadığı ortak sorunlar her ne kadar üstesinden gelinmesi imkansız gibi görünse de çözümlerini de içlerinde barındırıyor. Ufak tefek aksaklıklar her zaman yaşansa da biraz dikkat ve alınacak önlemlerle hepsini aşabilmek mümkün. Eğer siz de müşterilerinizi memnun edecek bir E-ticaret sitesine sahip olmak ve satışlarınızı artırmak istiyorsanız zaman kaybetmeden Web Atölyesi’nin ücretsiz demo hesabını inceleyebilirsiniz.

paketleme e-ticarette paketleme e-ticaret sitesi online alışveriş uluslararası ticaret teslimat gönderim nakliye kargolama ürün teslimatı e-ticaret müşterileri hedef pazar online mağaza müşteri ilişkileri müşteri memnuniyeti itibar yönetimi
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul