E-ticaret sektörü her geçen gün gelişmeye ve tüketici davranışlarını şekillendirmeye devam ediyor. Tüm online alışveriş sürecini etkileyen ve değişen tüketici davranışlarıyla daha fazla ön plana çıkan paketleme konusu da alışveriş deneyimini üst seviyelere çıkarmayı sağlayabiliyor.
E-ticaret firmaları için satın alınan ürünlerin kullanıcılara gönderilmesi için hazırlanan paketler, tam olarak tüketiciyle fiziksel temas kurulan tek noktayı temsil ediyor. Bu nedenle firmaların bu konuda odaklanmaları ve önem vermeleri gerekiyor. Özellikle de olumlu biz izlenim yaratmak ve marka imajını güçlendirmek adına bu fırsatı iyi bir şekilde değerlendirmekte fayda var. Siparişlerini sabırsızlıkla bekleyen kullanıcıların sonraki alışverişlerinde de sizi tercih etmeleri için onlara basit ama etkili, son derece yaratıcı ürün paketleriyle ulaşabilirsiniz. Peki yaratıcı paketlemenin E-ticaret firmalarına sağladığı faydalar bunlarla sınırlı mı? Elbette değil.
Duygusal bağ kurabilirsiniz
E-ticaret firmaları, geleneksel ticaret yapan firmalardan özellikle teslimat sürecinde ayrılıyor. Online alışveriş yapan müşteriler, satın aldıkları ürüne ulaşabilmek adına belli bir süre beklemek durumunda kalıyor. Bu süreç aynı zamanda duygusal bir bağın oluşmasına da zemin hazırlayabiliyor. Kullanıcıların paketi beklerken hissettikleri, sabırsızlık, beklentiler ve nihayetinde pakete ulaştıklarında duydukları memnuniyet, E-ticaret firması ile arasında sağlam köprüler inşa edebiliyor. Bu süreci daha da olumlu bir şekilde sonlandırmak adına yaratıcı paketleme ürünleri ile farklılaşabilmek mümkün. Desensiz, koruma kağıtları ile çevrelenmiş, tek tür paketler yerine kullanıcılarınızı şaşırtacak ve daha ürünü görmeden sevinmelerini sağlayabilecek paketlerle müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.
Sipariş oranlarını artırabilirsiniz
Araştırmalara göre tüketicilerin yüzde 52si standart dışı, yani özel tasarımlı paket kullanan firmalardan birden fazla alışveriş yapmayı tercih ediyor. Bu yöntemle kendilerini daha özel hisseden kullanıcılar, daha iyi hizmet aldıklarına ve daha fazla değer verildiklerine inandıkları için sonraki alışverişlerinde de aynı firmanın ürünleri arasından seçim yapıyorlar.
Geniş kitlelere erişebilirsiniz
Paketlemede yaratıcılığı konuşturmak, kullanıcılarınızın paketlerinizle ilgili Sosyal Medyada yorum yapmalarına ve hatta fotoğraf çekip memnuniyetlerini dile getirmelerine katkıda bulunabiliyor. İngilterede yapılan bir araştırmaya göre her 10 tüketiciden 4ü, verdikleri siparişin sıra dışı bir pakette gelmesi halinde fotoğraflarını Sosyal Medya hesaplarından paylaşacağını ifade ediyor. Bu da sizin ürün paketinizin artık esas görevinden ayrılıp kalıcı bir pazarlama öğesi haline gelebileceğini belirten bir içgörüyü oluşturuyor. Arkadaş tavsiyesinin E-ticarette en önemli satın alma kararlarından birisi olduğu düşünülürse, bu hareketle müşterinizin sosyal çevresine sizi tavsiye ettiğini söylemek mümkün. Dolayısıyla paketleme ile yalnızca bir kişiye ulaştığınızı düşünmeniz hata olabilir.
Potansiyel müşterilere ulaşabilirsiniz
Tüketiciler, bir E-ticaret sitesinden ilk defa alışveriş yapmadan önce, markanın güvenilirliği konusunda endişelerini gidermek adına diğer kullanıcıların yorumlarına kulak veriyorlar. Bir önceki maddede de değinildiği üzere geniş kitlelere yayılmak için paketleme yöntemlerinden yararlanabilirsiniz. Böylece potansiyel kullanıcılarınıza ulaşabilir ve dönüşüm oranlarınızı artırabilirsiniz.
Müşterilerinizin markanızla yaşadığı tecrübeleri paylaşacak kadar özel anlar yaratmak, rakiplerinizin arasından sıyrılmanıza yardımcı olmanın yanı sıra size tekrarlanan satışlar ve yeni müşteriler olarak geri dönebilir. Eğer siz de online kullanıcıları etkileyecek bir E-ticaret mağazasına sahip olmak istiyorsanız, hemen Web Atölyesinin ücretsiz demo hesabı ile tanışın ve zaman kaybetmeden müşterilerinizle buluşun.