Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

Sitenize ziyaretçi çekmenin ve onları tutmanın 5 yolu

Web Atölyesi olarak İstanbul bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

İnternet kullanıcılarını sitenize çekmek ve onları sitenizde tutmak için bir takım taktiklerden yararlanmanız gerekiyor. Kullanıcıların ilgisini çekmek ve onların site üzerinde faaliyette bulunmalarını sağlamak her zaman kolay olmuyor. Özellikle marka bilinirliği az olan ve yeni kurulan girişimler bu sorunla devamlı yüzleşiyorlar.

Bu rehberde de sitenize ziyaretçi çekmek ve onları sitede tutabilmek için neler yapabileceğinize bakacağız.

Videolarınızda metinler kullanın

Hazırladığınız video içeriklerde metinler kullanmak oldukça önemli. Facebook ve Instagram üzerinde yayınladığınız videolarda, kullanıcıları bilgilendirmek için bu metinlerden yararlanabilirsiniz.

Facebook’un otomatik video oynatma özelliğinden dolayı birçok kullanıcı videoları sessiz izliyor ve bu nedenle de metin kullandığınızda kullanıcılar videonun sesi olmadan da burada verdiğiniz mesajı alabilirler.

Aynı durum Instagram’da da geçerli. Bir videoya tıklanıldığında video sessiz olarak açılıyor. Kullanıcıların video sesini aktif etmeleri gerekiyor. Ancak sesli anlatımın yanı sıra metinlere de yer verdiğinizde, videonun sesini açmayan kullanıcılara da ulaşmış olursunuz.

Ziyaretçilerinizin dikkatini 8 saniyede çekmeye çalışın

8 saniyede ziyaretçilerinizin dikkatini çekebilmeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, internet kullanıcılarının çok hızlı bir şekilde sayfalara ve ürünlere göz atıyor olmaları. Site ve sayfa tasarımlarının yanı sıra kullanılan eyleme çağrı ifadeleri ve görseller de ziyaretçilerinizin dikkatini çekmek de büyük rol oynuyor.

Birçok site sayfa açılışında büyük ve kalite görseller ile minimal metinler kullanarak ziyaretçileri sayfayı aşağı kaydırarak gezmeye yönlendirmeye çalışıyor. Bu bir yöntem olsa da bazen işe yaramayabiliyor. Burada kullandığınız görsel çok çarpıcı değilse, sayfanızın giriş kısmında farklı bir tasarım modeli kullanabilirsiniz.

Önemli olan, ilk 8 saniye içerisinde kullanıcılarla bir etkileşime geçebilmektir. Bu vereceğiniz bir mesaj olabilir, bir görsel ya da eyleme çağrı ifadesi olabilir.

Hem mobil hem de masaüstü cihazlar için sitenizi optimize edin

Mobil kullanım giderek artıyor olsa da masaüstü cihazlardan internet sitelerini ziyaret eden kullanıcılar da var. Hatta Türkiye koşullarında tüketiciler mobil cihazlardan siteleri ziyaret ederken, masaüstü cihazlarından alışverişlerini yapmayı tercih ediyorlar. Bu durumun sebebi ise ödeme işlemlerinin bilgisayar başında daha rahat yapılıyor olması.

Bu nedenle de mobil cihazlarından ürün araştırması yapan ziyaretçileri yakalamak için sitenizin tasarımını mobil tarafta geliştirmeniz oldukça önemli olacaktır. Tabii ki bunu yaparken, sitenizin masaüstü cihazlardaki görünümünün de üstüne düşmeniz gerekiyor. Her iki tasarımda da ziyaretçilerinize aynı kullanıcı deneyimini sunmalısınız.

Ziyaretçilerinize kim olduğunuzu söyleyin

Ana sayfa üzerinde ya da sitenin hakkımızda bölümü altında ziyaretçilerinize kim olduğunuzu anlatın. Hakkımızda bölümünün bir kısmını ana sayfa üzerinde de kullanarak, siteye gelenlere ilk başta kim olduğunuzu anlatabilirsiniz.

Tüketicilerin size güvenmelerini sağlamak için, kendinizi onlara tanıtmanız, ne iş yaptığınızı ve onlara ne gibi değerler sunduğunuzu anlatmanız gerekiyor.

Ekibinizi de burada paylaşabilirsiniz. Bu hem samimiyet yaratabilir hem de kullanıcıların ekibinizi daha yakından tanımasını sağlayabilirsiniz.

Mümkün olduğunca kullanıcı yorumlarına yer verin

İnternet siteniz üzerinde kullanıcıların yaptıkları yorumlara mümkün olduğunca yer vermeye çalışın. Bunun nedeni ise sitenizi ilk kez ziyaret eden kişiler, başka kullanıcıların sizden alışveriş yaptığını ve ürünler hakkında yorumlar yaptığını göreceklerdir.

Ürünler hakkında yorumların olması ve gerçek kullanıcıların bu yorumları bırakmaları, sitenizi ziyaret edenlerin satın alma kararlarını etkileyecektir. Tüketiciler, markaların yaptıkları reklamlar yerine gerçek tüketicilerin ürünler hakkında bıraktıkları yorumlara daha çok dikkat ederler. Site ve ürün sayfaları üzerinde ne kadar çok yorum olursa, sitenize gelen ziyaretçileri sayfanızda bir o kadar tutma şansınız olacaktır.

ziyaretçi çekme siteye ziyaretçi çekme e-ticarette müşteri çekme e-ticaret bilgi bankası
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul